dinsdag 10 november 2009

Media week groep 1/2

In de klas zijn fototoestellen geknutselt. Ook hebben de kinderen een schatkist gemaakt.
De kinderen zoeken een plekje in de school. En daar zetten ze hun schatkist neer. Later maken de hulpouders er een echte foto van. Later tekenen ze de foto na. De andere kinderen zijn ondertussen even aan het spelen. Later kan de volgende groep gaan.

Bjorn heeft een goeie plek voor zijn schatkist gevonden: In de zandtafel. Echt iets voor een schatkist. Ook Angel en Anne leggen hun schatkist in het zand. Alle kinderen vonden het heel erg leuk! Angel en Wouter vonden het knutselen best saai, het duurde ook erg lang. Op het eind hebben we een groepsfoto gemaakt. Dat was heel erg leuk!!!!



Anne en Steven
Groep 8

groep 1/2 mediaweek

groep 1/2 gaat schatkisten fotograferen met een fototoestel die ze zelf hebben gemaakt.Ze verstoppen hun schatkisten op geheime plekken en fotograferen de schatkisten. Ze hebben al veel goede plekken gevonden, in de aula, in groep 7 en 8 en in de gang. De fototoestellen die ze hebben gemaakt zijn eigenlijk neppers. Ze richten op plekken waar ze foto' s van willen maken.
Aan de kinderen te horen vonden ze het heel leuk !!!!!!!!!!!!!!!

Pieter en Kim in groep 4


In groep 4 kwam een mevrouw van de bibliotheek. Zij las een prentenboek voor. Daarna kreeg elk kind een woord uit dat prentenboek. Een kind uit groep4 moest dat woord wisselen met iemand uit het groepje. De woorden hadden te maken met vogels en bomen, zoals een oude kraai of een hartjesboom. Deze woorden moesten de kinderen van groep 4 dan gaan tekenen. Als ze daarmee klaar waren, mochten ze het inkleuren met stift.

Groetjes, Pieter en Kim

groep 4

Hieronder ziet u de kinderen van groep 4 met de gemaakte tekeningen.
De kinderen leren hoe je duidelijke tekeningen maakt bij een prentenboek. Het boek gaat over kraaien. De kinderen vonden het verhaal erg leuk. De kinderen vinden het tekenen ook erg leuk. Elk kind moet een zin bij zijn tekening bedenken en opschrijven. Ze vonden het verhaal grappig, want de babykraai kon niet goed zingen maar wel "KRAAI!" zeggen.
De kinderen gingen ook nog op een rijtje staan voor een foto.
Veel kinderen wisten niet eens dat het mediaweek was. Zij vroegen de hele tijd: "Hu, wat is dat?" Maar sommige kinderen wisten het wel. Ik denk van een broer of zus.
Ze vonden het ook erg leuk dat we vrijdag met de hele school film gaan kijken in De Werft.

Groetjes, Anouk en Danique

Dony en Melissa bij de kinderen van groep 4

De kinderen van groep 4 krijgen les van een bibliotheekmedewerkster. De kinderen krijgen een kaartje, waarop iets staat dat ze moeten tekenen. De tekeningen worden worden later gescand. Als ze het zeker weten, moeten ze de tekening met stift overtrekken. Ze begrijpen goed wat er gezegd wordt. Ze doen het allemaal over vogels. Ze vinden het wel leuk en gezellig om te tekenen. Ze moeten tot slot een zinnetje bedenken dat bij hun tekening past.
Dony en Melissa

Groep 4 in de aula met de voorlezer


Maandag 9 nov. liep groep 4 met de hele klas naar de aula. Daar was ook voorlezer Tilly. Tilly las een boek De babykraai. Tilly is een voorlezer uit de bieb.
De kinderen uit groep 4 luisterden heel aandachtig. Ook moesten ze heel hard lachen om het boek. En dan waren ze weer muisstil. Dat kwam ook omdat Tilly leuk vertelde. Groep 4 moest goed luisteren. Later moesten ze bij het verhaal tekeningen maken. Met die tekeningen gaat groep 6 een verhaal maken. Dat was het wat ze in de aula deden.

Groetjes, Anne en Bas

In de aula met groep 4 en 6.

bron: google

De mevrouw van de bibliotheek ging voorlezen. Groep 6 gaat een powerpointteksten maken.
De mevrouw las een prentenboek voor. De titel is De babykraai.
De opa kraai woonde in de boom. De opa was een operazanger. Er waren ook andere kraaien, die operazangers waren. De babykraai probeert "kaaaah!" te zeggen, net als de vaderkraai.
"Kaaaah!", riep de babykraai. Vader keek verbaasd naar de babykraai en was heel blij dat de babykraai kon zingen.

Nick en Ouie